Wednesday, March 28

Søndag 25 mars

Siden jeg kom til Sydney har jeg hatt lyst til å komme meg under vann og få følelsen av vektløshet igjen. Sist gang var i tropisk farvann på en øy utenfor Malaysia. På søndag var endelig dagen kommet. Jeg ble med en amerikaner som jeg har blitt kjent med her nede og dykket i en fjord som ligger en halv time fra sentrum. Dagen startet med den laveste temperaturen jeg har hatt her nede til nå. Tror det var nede i 17 grader. Et par dager tidligere hadde vi 32 grader. Så det endrer seg fort. Vi utførte to dykk. Første dykk var rimelig labert med full forvirring under vann og veldig dårlig sikt. Men det andre dykket var mye bedre. Jeg og amerikaneren dykket for oss selv uten å måtte følge de andre. Så mye rart som for eksempel en sjødrage (ligner på havhest) og svære havabborter.


Tim er fra USA og tok akkurat dykkerlappen


Litt søtt utligner den sterke saltsmaken du sitter igjen med etter en time under vann

Etterpå bar det på møte i Hillsong Church hvor jeg hadde avtalt å treffe to norske jenter (Linn Hansen og Marita Bjerga). Disse har reist rundt om på denne vide jord og besøkt blant annet Åsmund i Brazil og Tine i USA. Det var Åsmund som sa han hadde en kompis som for øyeblikket bor i Sydney, og det er slik jeg har kommet i kontakt med dem. Gikk rundt i byen med dem på søndags kvelden og var med dem på tirsdags ettermiddag/kveld til Wildlife Centre som er en innendørs dyrehage midt i byen. Veldig kjekt å høre om forskjellige opplevelser de har hatt når de har reist rundt.

Linn og Marita poserer smilende ved Circular Quay

6 comments:

Rebecca said...

alt høres så kjekt ut!! d virker som du trives og har d bra.. d er godt å høre! =)

-ina-

Anonymous said...

Ja, så lurer vi naturligvis alle på: «Så du Nemo der under vannet?»

Håvard Hadland said...

Desverre så gjorde jeg ikke det. Så han for et halvt år siden i Malaysia. Men han har ikke stukket innom Sydney ennå. Han har nok dårlige minner fra plassen.
PS: det finnes heller ingen P. Sherman, 42 Wallaby Way Sydney. Det er rett og slett oppspinn. Noe så kjedelig. Hadde jo store planer om å sende hjem bilder fra tannlegen. Ha en fin dag :)

Anonymous said...

Hey! Må hilsa t Marita når du treffe na igjen=)

Håvard Hadland said...

Det ska eg prøva å huska, men det e nok ei stund te eg ser de igjen. De har akkurat komt heim igjen te Norge, og eg ska ver her te sommaren. Dessuten så kjenne eg ikkje de meir enn at eg har truffe de her nere i Sydney. Det va Åsmund så gidde de mailadressen min sånn at me møttes. Hils te gjengen på Stabekk.

Anonymous said...

hvorfor ikke:)