Sunday, March 4

Fuglelivet i Sydney

Her i Sydney er det, som kanskje noe vet, et litt annet klima enn hjemme i Norge. Det tiltrekker også andre typer fugler som ikke er helt normale øverst på nordlig halvkule. Det vil si at det er helt normalt å møte på både papegøyer og undulater midt i byen. Mesteparten lever i bydeler utenfor Sydney, men i parker midt i byen kan en til tider se de fargespradende og flotte fuglene.








Men også andre setter pris på det milde klimaet her nede. Om en vil se noe stilig er det bare å dra til Royal Botanic gardens og se på de daglige gjestene ved de store trærne midt i parken. De henger der helt til kvelden kommer når de reiser ut for å jakte. Flaggermusene er noe større her nede enn de som finnes i Norge.


9 comments:

Rebecca said...

hmmm rare fugler.. noen iallfall. men vakre bilder både disse å de med solnedgangene.

Håvard Hadland said...

Du vett det at alt e rart her nere. Me kalle det for opp-ner land. På andra siå av jordå. Varmt i stedet for kaldt. Sommer i steden for vinter. Rotasjonen på spylingå i toalettet går andre veien. Hmm. Mange forskjeller.

Rebecca said...

ok... eg e ikke akurat den som ser ka vei vannet i toalettet går, men d e sikkert freaky for de som e ops på sånne ting =)

Håvard Hadland said...

Du kan læra møje av å se på Simpsons :) Det e der eg fyst såg det her med rotasjon på vatnet.

Anonymous said...

ØØØrk! Flaggermusa? Eg tror eg hadde dødd! Best at du isje dryle inn bilde av edderkoppa, viss di sko ver spesielle å ta bilde av. Men når det e sagt: di andre foglane va søde jaffal =)

Rebecca said...

hehe jo.. eg he åg sitt den episoden =)

Rebekka said...

KOnge bilder!

Rebecca said...

vet du komme t å syns eg e barnslige nå men....
tikken
les mer på min side for å finne ut hva du skal gjøre med det

Håvard Hadland said...

Eg har et par flotte bilde av edderkoppa og Helene. Og her nere e de ikkje små hellar. Men eg får spara meg siå du ikkje vil se de.