Monday, March 19

Bursdag og lovsang

Søndag 18 mars var en riktig festdag som sent vil glemmes.

For det første var det bursdag til Sydneys kjære og kjente Harbour Bridge. Den bli i år 75 år gammel, og dette ble feiret på søndag. Broen ble stengt fra 4 på morgenen til 11 på kvelden (den lengste i historien) for at inbyggerene kunne masjere over den midt i kjørebanene. Et par hundre tusen hadde samlet seg for å utføre denne begivenheten. Det var et ryddigt og fint arrangement med mye forskjellig. Fly og helikopter fløy omkring hele dagen. Gamle ferjer og båter hadde kappløp på fjorden. Musikk hørtes fra forskjellige steder. Vi hadde en fin dag.


Alle fikk hver sin caps med påskrevet "Our Bridge"


Her pleier det til vanlig å være 8 filer med trafikk


Denne plassen kommer nok ikke jeg til å stå på igjen


Det var jo ikke helt min bro, så jeg fikset litt på capsen


To mødre med sine søte unger


Nasjonalisme finnes også på denne siden av Tellus


Den ungdommen altså


Alt skulle være fra gamle dager. Her en som sender telegram til en mottaker to meter unna



Etter å ha svinset rundt i byen og sett broen fra 17 forskjellige vinkler forlot jeg Sveinung og satte meg på toget til Olympia anlegget fra OL i Sydney. Her hadde Hillsong Church arrangert lovsangsinnspilling i den største innendørshallen i Syden, Acer Arena (The Superdome). Den rommet totalt 20 000 personer. Noe av salen ble ikke brukt, så det var nok rundt 15 000 til stede. En stor opplevelse å se så mange personer prise Gud på samme sted. Dessuten er det ikke kjedelig musikk de spiller. Veldig mye liv og glede.



3 comments:

Anonymous said...

oi, det såg veldi gøy ud. eg sidde å kjede meg på skolen, mens du kose rauå av deg i australia.

Benedicte said...

Virker som du koser deg der "down under". Det er godt å høre. Likte spesielt godt påskriften på capsen din. Kreativt påfunn:)

Håvard Hadland said...

Ja det kan virke som om jeg koser meg her nede. Og det gjør jeg også. Når jeg har fri. Det har det ikke blitt så mye av de siste to ukene. Det er også litt av grunnen til at jeg ikke har skrevet så mye påp bloggen i det siste. Noen dager slutter skolen klokken ni på kvelden, mens andre dager er jeg nødt til å sitte til langt på kveld for å bli ferdig med innleveringer. :)