Saturday, March 17

Nytt bosted

Nå har jeg endelig kommet meg inn i et rom som er bare mitt. Det skjedde på tirsdag denne uken. Der jeg bodde før var det to andre som delte rom med meg, og det var ikke mulig å ha noe privatliv. Merket det veldig da jeg begynte skolen og skulle sette meg ned for å arbeide. Det var ingen fred å få, enten stod TVen på, eller så gikk folk rundt omkring, snakket i mobil, spiste. Nei, kunne ikke bo der lenger. Så nå har jeg flyttet inn i et koselig hus ikke så langt fra der jeg bodde før. Tar ca. 15 min å gå til skolen, og det er jo akseptabelt.

Det er fremdeles en del folk jeg bor i lag med, men her er det roligere og behageligere. Ikke så mye støy fra trafikken utenfor hele døgnet som den andre plassen. Vi er fire stykker som bor i huset nå men blir nok et par flere etterhvert.

Her bor det en fra India, en fra Bangladesh og en fra New Zealand. Så det er interresante folk hvor jeg allerede har merket kulturforskjellene. Inderen kom ned i stuen en kveld og lurte på om jeg ville ha noe middag. Jeg hadde bare sett ham et par ganger før, men det hørtes jo godt ut det og jeg takket ja. Tingen var den at det var noe rester som han hadde spist litt av fra før. En del av de fra norge ville gjerne syns at det var noe merkelig. Men så takknemlig som jeg er tok jeg imot og spiste av hjertens lyst. Det var jo god mat.

Uansett er jeg glad for å ha flyttet til eget rom. Håper også at ting roer seg litt etter hvert med tanke på skolen. Det ser ut til at det skal bli mye hardt arbeid dette halvåret. De har veldig mange innleveringer og fremføringer som krever arbeid her nede. Så det blir ikke noe ferie her nede før eksamenene er ferdige. Men det er jo bare som forventet. Hadde jo en ferie da jeg kom ned her til skolen begynte.


Endelig eget rom


Blir fort litt rot når en flytter og studerer på samme tid


Utganspartiet til huset


Dette er den koselige gaten jeg bor i

2 comments:

Rebecca said...

såååå koselig at du he funne deg et nytt sted! lykke t der, å eg håpe du får d roligere for srudienes og din skyld!

Håvard Hadland said...

takk og takke takk. Blir nok bra plass det her. Einaste va at eg måtte gje avkall på svømmebassenget og saunaen for å få eget rom. Det va en hard pris å betala, men det e verdt det. :)Kos deg møje.