Sunday, February 25

Tilbakeblikk

Før jeg kom meg ned til Sydney møtte jeg noen problemer. De kabinansatte i British Airways varslet at de skulle streike mellom den 30. og 31. januar. Dermed ble flyturen fra Oslo til London kansellert, mens turen til Sydney ble flydd av Quantas og gikk som vanlig. Løsningen min ble å reise til London to dager tidligere for å unngå forsinkelser. Booket meg på forhånd inn på et koselig (lite) hotell nær Bayswater Station for to netter. Reiste til Oslo den 28. og besøkte min søster (Margrethe) for en dag. Min bror og hans kone (Harald & Ruth Lene) kom også bort den 29. Fikk ikke vite det før jeg satt på flytoget til Gardermoen at streiken var avlyst. Litt sent å legge om planene der, så det ble to overnattinger i London. Hvilket jeg likte veldig godt. Hadde en hel dag til å svinse rundt og bli bedre kjent med byen.
Elsker jo å utforske, så jeg begynte dagen (30.) med å spasere Kensington Garden og Hyde Park (som jeg noen dager etterpå også spaserte i her nede i Sydney). Videre gikk jeg Oxford Street til ende.
London er jo en by kjent for sine musikaler, så jeg ønsket å bruke den ene kvelden min til en slik kulturell begivenhet. Det eneste problemet var at jeg ikke klarte å bestemme meg for hvilken. Dette problemet ble løst da jeg nådde enden av Oxford Street. Her var det store plakater av det ene alternativet. Så da ble det We Will Rock You.
Dette var en bra musikal med mye ålright humor. Lo til tider veldig. Men det største var i avslutningen av musikalen da hele publikum reiste seg og sang med til sangen We Will Rock You (naturligvis). Det var et vannvittig kick.
Ellers i løpet av dagen var jeg turist i byen (er ikke sant som du sier Ann Torill; det er kjekt å være turist i London). Besøkte Nelson Square, Tower Bridge og til slutt Tower of London (med sin blodige historie).

I Kensington Gardens fant jeg en festlig stein. Gitt av den Norske Marinen som takk for vennlighet og gjestfrihet under krigen. (De kunne ha satt opp noe mer interessant enn en gråstein, men jaja)

No comments: