Monday, February 19

Surfing

Man kan jo ikke reise til Australia uten å ha prøvd surfing. Så etter at jeg fant leiligheten jeg bor i nå, reiste jeg på et todagers surfekurs. Vi reiste til en plass som heter Seals Rock tre timers reise nord for Sydney. Overnatting og mat var med i prisen. Basen som vi sov på lå midt uti skogen, og her så jeg kenguru for første gang. Vi var en god blanding med folk fra mange forskjellige land.

Det å stå på et brett på sjøen har jeg alltid trodd skulle være enkelt. Og siden jeg i tillegg har stått på snowboard en del år så skulle jo dette være en bit av en kake. Men det jeg fant ut er at bølge er lunefulle og kraftige. Det vanskeligste var ikke å stå på brettet, men å komme oppå det. Dessuten skjer alt så fort. Men det er sikkert bare startvansker. Hadde uansett to flotte dager på stranden, selv om jeg var helt utslitt etter turen.


Turens høydepunkt (som jeg selfølgelig ikke fikk tatt bilde av) var da en stor flokk med delfiner (de var sikkert 30 stk) svømte bare 50 meter fra stranden. Jeg var snar med å padle ut til dem med surfebrettet. Kom så nær som 10 meter fra dem. Satt bare der og så på at de kom opp etter luft. Nydelig.

4 comments:

Lars Ole said...

Kort sagt: Ej e litt misunnelig

Rebecca said...

nååååh d hørtes koseligt ut!!!
eg e misunlige eg og.... *sukk* meg å vil ver i australia.. jaja håpe du kose deg knall masse!! kom fort heim!! =)
KOS DEG

Fredrik K said...

Høy, koffor får eg fyst nå med meg at du både har flytta, og begynt med blogg?? Gralla med begge! Og lykkå t med livet down under. Eg e ein ivrig blogg-lesar, så eg glede meg hvis du fortsette i same tempoet. Sydney ser heilt utrolig bra ut!

Over og ut fra Stabekk (begynne hvertfall på samme bokstav så Sydney, men ellers få likhetstrekk...)
Fredrik

Benedicte said...

Så gøy at du har fått deg blogg. Artig å lese om hvordan du har det i Australia, men jeg må innrømme at jeg er litt misunnelig. Du er der i varmen, og her laver snøen ned. Urettferdig. Forsett å kose deg masse:-)