Monday, May 7

Besøk fra Norge (nesten)

Denne helgen hadde jeg og Sveinung koselig besøk av tre jenter fra Norge. Det vil si at de kom ikke direkte fra Norge. De bor i en by et stykke nord for oss som heter Brisbane hvor de tar et semester på et universitet. Vi har kommet i kontakt med dem ved at en av jentene er datteren til utenlandskoordinatoren for teknologisk fakultet på Høgskolen i Telemark. Så i går (lørdag) tok vi oss fri fra skolearbeid og viste de rundt i denne idylliske byen. Turen gikk selvsagt til Operahuset og området rundt. Sullet rundt på The Rocks (hvor de første bygningene ble oppført), var på et helgemarked og i Royal Botanic Gardens før vi tok ferjen til Darling Harbour og avsluttet kvelden med en mildt sagt laber middag. Jaja, alt kan ikke bli perfekt. Det var en kjekk dag. På søndagen kveld reiste vi til en bydel og spiste Italiensk. Og for å toppe det hele blir det kino på Imax (verdens største kinolerret) på mandag med dem og en amerikaner. Blir en fin kveld, men samvittigheten klager på at det ikke har blitt gjort for mye.


Jenny, Marianne og Line foran Sydneys stolthet nummer to


Helgemarked ved The Rocks. Her er det bare å bla opp de store, for billig er det ikke


Mat var en essensiell del av helgen


Merker så smått at høsten er her. Hadde det ikke vært for noen trær med brunt løv skulle en nesten trodd at det ennå var midtsommers


Sveinung demonstrerer hvordan Japanesere stiller seg opp til bilde


Mat igjen ja. Her er det desserten som har kommet på bordet


Jammen om jeg ikke fikk lurt med et bilde av meg også

7 comments:

Rebecca said...

nåh så langt hår du har fått!!!

-ina-

Håvard Hadland said...

Heilt rektigt. Har ikkje brukt ei krona på frisør her nere, og eg akte å fotsetta den trenden. :)

Anonymous said...

Lenge siden sist! Langt hår og greier - men hvor er det blitt av sjegget?? BOSS savner en sloss-kjempe, så vi regner med at du tar oss alle når du kommer tilbake :) Når planlegger du å ta turen tilbake? I allefall - vi snakkes!

Håvard Hadland said...

Når jeg kommer tilbake så har jeg nok blitt så feit og lat at jeg ikke klare å denge noen. Har ikke gjort noe fysisk aktivitet her nede, bare psykisk. Skal bli gøy å sloss igjen. Håret har sett sine bedre dager, og skjegget har ikke tårt å vise seg i denne varmen. Jeg kommer hjem i midten av juli, men vet ikke når jeg tar første turen østover. Vi snakkes KnutA. Kjekt å høre fra deg.

Rebecca said...

du har tenkt å fortsette med den trenden der nede eller her hjemme også? ikke missforstår eg har ikke noe imot at du har langt hår...

Håvard Hadland said...

Vel. Håret har i alle fall blitt lenger, så kan du trekka den konklusjonen du vil sjøl :)

Rebecca said...

hmmmmm